Pages

Monday, May 9, 2011

top 10 photo have shock da world??

assalamualaikum.
selamat sejahtera. today post gonna review 10 pic from entire world. 10 pic ni dktakn ade value die la yang tersendiri. ce buru ilmu,ce buru ilmu.
title: Kosovo Refugees
by: Carol Guzzy
  • tempat ke-10 adalh milik carol guzzy.Carol Guzzy is one of most outstanding girl photographer. dat boy adalah Agim Shala.budk lelaki berumo 2 tahun.Agim dihantar kepada keluarganya through dat fence.beribu pelarian telah berkumpul di kukes,albania.(klik read more)
title:War Underfoot
by:Carolyn Cole
  • tempat ke-9 adalah pic tentang devastating yang terjadi ketika liberian civil war.bullet casing memenuhi ruang jalan.
title:thailand massacre
by:Nei Ulevich

  • ke 8 adalah about massacre(pembunuhan beramai-ramai) di thailand.berlaku pada 6/10/1976. ni mengenai balasan kepada student yang membuat demonstrasi terhadap pemerinthan.google yourself for more.
title:after the storm
by:patrick farrell

  • tempat ke 7 adalah pic yang agak menyanyat hati,berlaku right after natural disaster dkat haiti 2008 dlu.dat boy cume selamatkan stroller(kete bayi) after the storm struck haiti
title:the power of one
by:oded balilty

  • tempat ke 6 ialh pic ini.menegenai israel yang suruh kosongkan tanah yang dikatakan hak mereka. shitbrix! ! !menengok that gurl,waw! oded balilty adalah photographer dari israel. coz off odded balilty ni kapir laknat, penceritaan pic ni kata diorang betol.
title:world trade centre 9/11
by:steve ludlum
  • tempat ke 5 adlah pic kehancuran skycrappers ini. kehancuran bangunan ini telah menjadi tiket untuk mereka menyerang negara islam.bangang tol.
title:after the tsunami
by:arko datta

  • tempat ke 4 adalh pic yang diambil oleh arko datta. beliau adalah reuters photographer.pic diambil dengan wanita india ni keatas menandakan 'everything was lost'.tu la yang wat pic ni dapt anugerah.kalo wanita ni tangn x wat gitu x menang da.
The New York Times Magazine, characterized Datta’s image as a “graphic, historical and starkly emotional picture.”
title:bhopal gas tragedy 1984
by:pablo bartholomew

  •  tempat ke 3 adalah pic mengenai tragedi ketika 1984, ini adalah indian worst industrial pnye salah,558 125 orang injured dan 15000 orang mati free jer.aka. mati katak. disebabkan kebangangan mereka2 yang ignored safety precaution. leak of chemical telah merosakkan environment dan bunuh orang awam.
 “This expression was so moving and so powerful to tell the whole story of the tragedy”, said Raghu Rai.
title:operation lion heart
by:deanne fitzmaurice

  • tempat ke 2 adalah pic menegenai mangsa 'iraq war'. this boy diberi nama lion heart ataw saleh khalaf. beliau diberi nama kerana telah melalui dozen of life-death surgery. lion heart diberi sebgai nama kerana semangt yang kuat dan perasaan enggan mati yang superb.
title:tragedy of omayra sanchez
by:frank fourier
  • dan juara adalah mengenai omayra sanchez yang tersekat dekat lumpor dan runtuhan bangunan.berpunca dari gunung berapi di colombia,dan berlaku tanah rntuh, dan membunuh 25000 orang.selepas 3 hari omayra dalam gambar ni mati gak tpi kerana gangrene(pnyakit kaki hitam) dan hypothermia. keadaan yang sengsara ini dikaitkn dengan usaha2 meneylamat yang lembab.

p/s:agak2 gambar video seks %$#^@ bole menang x?hitam putih gak macm kt atas tu. hari2 kuar berita. sampai masuk front page akbar wooo!


1 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...